^_~

Powered By Blogger

Friday, January 18, 2013

Qada dan Qadar

percaya pada qada dan qadar itulah salah satu rukun iman utk pegangan umat Islam..
as shown in picture merupakan janji Allah pada hambanya yang Dia tak akan mengambil sesuatu dar kita andai bukan demi kebaikan kita..Allah juga berjanji tidak akan tinggalkan kita tanpa arah panduan seperti apa yg dijelaskan oleh surah di atas..
"and find u lost and guide them to u"

pernah tak kita terfikir sesuatu yg kita miliki wat masa sekarang or suatu ketika dulu adalah yg terbaik kita pernah jumpa??mesti pernahkan..then suddenly sesuatu itu hilang atau menjauh menjadi bukan sebahagian dr milik kita lg  pasti kita kecewa sbb kita dah sayang sesuatu itu dan rasakan itu yg terbaik..tiada siapa pun tahu apa yg lebih terbaik atau apapon plan dimasa hadapan melainkan Allah..sbb tu lah kita kena percaya pada qada dan qadar..supaya kekecewaan kita utk ketika itu tidak mengundang kesedihan yg memudaratkan kehidupan seharian kita dihari mendatang..

berdoalah agar apa yg bakal kita tempuhi dan miliki atau jumpa atau apa2 aja akan menjadi yg lebih baik dari apa yg telah kita kehilangan..sesungguhnya Allah lebih mengetahui..


ku kongsikan amalan ku tika aku resah dan alami kekecewaan atau sedih atau tekanan..bacalah doa ini.. "hasbunallah waniqmal wakil"..

semoga hari mendatang lebih baik dari hari yg telah kita lalui..apa pon walk with smile n live life to da fullest♡♥!!!


Sent from Samsung Mobile

No comments: