^_~

Powered By Blogger

Monday, July 23, 2012

BFF vs BF


semua orang boleh dikatakan ada BFF...tak kisah la BFF tu membawa apa makna pon dalam hidup kalian,,yang pasti anda sendiri mengetahuinya,,

ada yang cakap BFF means Best Friend Forever..ada gak yang nak tafsir Boy Friend Forever,,semuanya atas diri masing-masing,,bagi orang yg dapat BoyFriend (BF) and BFF yg merupakan orang yang sama dia agak beruntung which means dia tak akan hadapi konflik perhubungan antara best friend n boyfriend..namun dia still akan ada kekurang which is dia akan kekurangan tempat luahan perasaan,,contohnya gaduh dgn BF nak ngadu dgn BFF tak dapat la kalau da BF sendiri tu BFF dia,,setiap benda ada pros n cons dia..atas diri kita nak terima macam mana..

berkenaan gender pulak..ada orang cakap different gender tak boleh jadi BFF..tapi my own opinion aku selesa dan sangat ok mempunyai BFF dari different gender,,aku ada BFF lelaki,,kata orang ada BFF different gender ni boleh membawa kepada salah satu pihak akan TERfall in love..ok adakala ini semua betol,,tapi bagi aku semuanya bergantung atas individu tu sendiri,,ya betol perasaan tak boleh dikawal..once u fall in love u will fall..tapi aku masih dgn pendirian aku,,selagi kita dgn bff kita walaupon terlahirnya keadaan TERfall in love oleh salah satu pihak we can still be bff as long as we are professional,,samada keep it deep inside your heart bout the feeling or if nak luahkan bear with the consequences..kalau luahkan and bff anda juga punyai perasaan yang sama u are damn lucky..but if not dont be sad n jangan putuskan persahabatan yg terjalin..kekalkan dan be professional,,sooner or later both will accept the fact they are not meant to be together selain being BFF..

there are few people came out with statement that girl n boy cant just be friend..just for sharing but im sticking with my own thought!we still can be friend if we know our limit in relationship!

Shakespeare said, “A boy and a girl can never be friends forever.”

Lincon said, “Best friend relationship between a boy and girl is the starting step for what we call Love.”
Wordsworth said, “Proposing a boy or girl for friendship is nothing but indirectly saying, I like you.”
Michael Jackson said, “If one can become your best friend, then he/she can easily become your life partner.”

 
now bab BF pulak,,which is BoyFriend..or special boyfriend la kan,,persoalan sekarang ialah boleh kah BF kalian accept kemesraan dan chemistry yg terjalin antara kalian dengan BFF kalian?kalau BFF kalian ni dari gender yang sama mungkin lagi mudah nak handle,,tapi if macam kes aku ni aku punyai teman rapat or kata umumnya BFF dari opposite gender..kalau aku punya teman istimewa,,bisakah si dia menerima keadaan ini??aku pernah ada bf..yes ex-bf aku sangat jeles tengok aku punya relationship dgn BFF aku but aku terang dan keras2 tegaskan "me n him only BFF because he know me earlier than u"..end up ex-bf aku still tak leh terima,,dia paksa aku menjauh dari bff aku,,huhu so bad and so sad,,aku sampai terputus hubungan dgn bff aku and bila berjumpa kitorang jadi janggal..sehingga lah aku jadikan bf aku tu sebagai ex-bf..jodoh tak ada apakan daya,,jangan disalahkan pihak luar ok,,ok back to main topic..
yeah!sekarang aku punya bff dari jantina lelaki ada 2orang,,yes aku sangat rapat sangat mesra dan mereka both sangat paham aku kadang2 lebih dari aku paham diri aku,,aku nak tegaskan di sini,,kepada semua bf yang wujud dalam dunia ini tolong la bertimbang rasa,,jangan putuskan persahabatan antara dua sahabat,,kau tu baru muncul dalam hidup gf kau si bff dia dah lama kenal dia dah lama ada dengan dia baik masa dia jatuh dan bangun so tolong lah jangan sesekali buat gf kau terseksa nak kena pilih antara bf dan bff..


bagi si gadis pula,,untuk elakkan berlakunya masalah bff yg berlainan gender or anda sendiri TERfall in love dgn bff kalian aku nasihatkan jangan interupt too much in your bff personal life..jangan suka suki nak bg hugs n kiss selain dari goodbye hugs or kiss ataupon hugs at the most time u need a shoulder..jangan sesakali buat ayat jeles if he have someone yg dia suka or crush or sedang usaha nak usha2,,be supportive jangan kau nak kondem lak pilihan hati bff kau,,melainkan la kalau manusia yg  bff kau tengah usha tu mmg bitch memang patut la kau sound dia direct..but please dont used yourself sebagai banchmark..maksud aku jangan cakap "dari kau pilih pompuan tu baik aku lagi bagus baik aku  ja jadi gf kau" ini ayat yang sangat menjerat dalam persahabatan bff yang opposite gender..

No comments: