^_~

Powered By Blogger

Monday, August 1, 2011

Pale Pitam Pening Pengsan

first day puasa,,aku berteraweh,,
kat surau sini wat 8 rakaat ja,,
selalunya kat kampung aku wat 20..
hurmm,,
tapi nak dijadikan cerita,,
terawih yg 8 ni buat aku hampir pitam..
kat sini lepas 8 rakaat teraweh,,
stop n tazkirah,,
then baru sambung witir..
masa witir tu aku dh xberasa kaki aku dh,,
mata aku memang dh gelap dah,,
tapi aku gagah bertahan juga,,
dengan harapan tak kan tumbang,,
tapi fokus aku dah kelaut..
selesai gak witir aku,,
sekali sudah doa aku bangun g tengok cermin,,
mak ai,,
macam mayat hidup rupa aku,,,
pucat lesi,,
hitam bibir aku ala gaya gothic kata kawan aku,,
fuhhh,,
sungguh aku tak taw kenapa..
aku cakap mungkin dosa banyak sgt,,
Allah nk tunjuk rupa aku ni tak suci pun,,
pastu kawan aku cakap..
aku sekarang selalu ja sakit,,
mungkin aku patut g check up..
mungkin low blood pressure,,
mungkin kurang air dalam badan,,
yela puasa,,
masa bbuka aku minum 3gelas air ja,,
selalunya begelen air aku minum setiap ari,,
hurmmm..
dulu aku memang manusia yang low blood pressure,,
tapi makin besar makin ok,,
tak taw lak sekarang,,
selalu pening n nak pitam ni tanda low blood pressure gak la,,
dah lama tak  g  check up..
taraf kesihatan sendiri pon taktaw camna,,
mungkin kurang rest,,
keja setiap ari,,
weekend bersama kawan2,,
hurmm..
mungkin badan aku sendiri letih dengan rentak kehidupan aku,,
apa pon,,
aku harap aku sehat aja,,

tp ati aku kuat menyatakan ni kuasa Allah nak tunjuk aku banyak dosa sbb tu muka hitam pucat lesi ja..kena byk beramal ni di bulan mulia ni,,

No comments: